במדינת ישראל יש גוף גבייה, גוף שאמור לתת פתרונות במקרים בהם אנשים חייבים כסף אך לא משלמים אותו. כשיש חוב מסוים מכל גוף שהוא ואותו גוף לא מצליח לגבות אותו, הוא פונה להוצאה לפועל בשביל שזה ידאג לקבל את הכסף בדרכים שונות שהחוק מאפשר לו. לאחר שהכסף הוחזר ושולם במלואו תיק ההוצאה לפועל אמור להיסגר אוטומטית. סגירת תיק הוצאה לפועל יכולה להיות גם אם שני הצדדים (הזוכה והחייב) הגיעו להסכמות ביניהם, אבל אז החייב צריך לבקש את הסגירה מרשם ההוצאה לפועל. במקרים בהם אין אפשרות להחזיר את החוב יש אפשרויות כמו איחוד תיקים הוצאה לפועל או בדיקת חייב מוגבל באמצעים בשביל להכריז עליו ככזה.

מהו חייב מוגבל באמצעים?
עוד לפני שנסביר על סגירת תיק הוצאה לפועל או הוצאה לפועל איחוד תיקים, נסביר מה זה בדיקת חייב מוגבל באמצעים. מדובר על אדם שלא יכול לשלם את חובותיו להוצאה לפועל והנושים לא מקבלים את כספם, ואם הוא יוכרז ככזה הוא יוכל להגיע להסדרים שונים מקלים יותר. רשם ההוצאה לפועל רשאי לערוך בדיקה על פי קריטריונים שונים שנקבעו לגבי סכומי החזר על פני תקופות שונות, ואם הוא לא יכול לעמוד בקריטריונים הללו הוא יוכרז כחייב מוגבל באמצעים מה שגם מטיל עליו כל מיני הגבלות.

איחוד תיקים
סגירת תיק הוצאה לפועל יכולה גם להגיע לאחר איחוד תיקים הוצאה לפועל ולאחר שהחייב סיים לשלם את חובו. הוצאה לפועל איחוד תיקים כשמו כן הוא, לוקחים את כל התיקים שנפתחו נגד החייב ומאחדים אותם לאחד, והכל מתנהל בתיק הזה. החייב מקבל שקט מכיוון שלא ננקטים נגדו הליכים שונים כמו עיקול מיטלטלין, צווי הבאה, והגבלות אחרות והוא מחזיר את מה שהוא יכול למקור אחד. הוא לא יכול במסגרת זו להגיע לסיכומים והסכמים עם מי מהנושים שלו באופן פרטי. הכול מנוהל דרך התיק ובפיקוח של רשם ההוצאה לפועל. לאחר שהוא סיים לשלם את הכול מתבצעת סגירת תיק הוצאה לפועל.

סגירת תיק והתנהלות מל ההוצאה לפועל באמצעות עורך דין
סגירת תיק הוצאה לפועל כמו גם איחוד תיקים, בקשת חייב מוגבל באמצעים, פשיטת רגל או כל עניין אחר שנוגע לחובות והתנהלות מול הרשויות צריך להיות בסיועו של עורך דין שמומחה בתחום. הוא זה שינחה את החייב מה לעשות והוא זה שיגיש בשמו את הטפסים הנדרשים והבקשות הרלוונטיות. אם אתם צריכים עורך דין מקצועי שיסייע לכם להתנהל מול ההוצאה לפועל, בין אם אתם חייבים ובין אם אתם זוכים, משרד עורכי דין מוריאנו לונטר הוא מי שאתם צריכים. למשרד ניסיון עשיר בתיקים מעין אלו ומאות לקוחות שהתחילו דף חדש בחייהם לאחר שהמשרד סייע להם להתנהל מול הרשויות הללו.