נדל"ן והתחדשות עירונית
התחדשות עירונית הוא תהליך בו אזור מיושב ובנוי מועמד להריסה ולאחר מכן לבניה מחודשת. תחת הכותרת התחדשות עירונית קיימות שתי אפשרויות:
  1. פינוי בינוי
    האזור מוכרז ככזה שעומד לקראת הריסת המבנים הישנים לקראת בניה חדשה מהיסוד. במהלך זה ייהרסו המבנים והאזור יתוכנן מחדש לשם בניה עדכנית תוך ניצול השטח בצורה מתוכננת היטב. כך יחודש המקום באופן יסודי ויוקמו מבנים תקניים ובטיחותיים.
     
  2. תמ"א 38
    מבנה ישן עובר תהליך של חידוש ושיפוץ על פי התקנות הנדרשות, לשם הגדרת המבנה כבטיחותי ועומד בתקנים הנדרשים. במהלך העבודה יורחב השטח הבנוי ויתווספו אליו יחידות דיור נוספות.
בכל פרויקט בניה ויזמות הקשורים לתחום התחדשות עירונית יש שני צדדים. צד היזם שמעוניין להשקיע במקום ממון ועבודה לשם השגת רווחים כספיים. וצד הדיירים, אלו שהשטח שייך להם והם מתגוררים במקום. בשביל לקדם תהליך של התחדשות עירונית יש להגיע להסכם בין שני הצדדים. בשביל לחתום על חוזה מפורט כנדרש בחוק, ולהגיע להסכם בין הצדדים יש לפנות אל עורך דין לתמ"א 38. עורכי דין לתמ"א 38 ינסחו חוזה ובו תהיה התייחסות לכל ההיבטים של ההסכם בין הצדדים. חוזה מקצועי ומפורט יבטיח תהליך מסודר ונכון שיחסוך חילוקי דעות וסכסוכים בהמשך.

בחוזה תהיה התייחסות למשך זמן העבודה בו יחויבו הדיירים לפנות את המבנה, כמו כן יפורטו ההתחייבויות של היזם מול הדיירים – מהי התמורה אותה הם מקבלים בגין ההסכם. בשביל לנהל בצורה נכונה פרויקט תמ"א 38 יש לפנות אל עורך דין מקצועי בעל ניסיון מוכח בתחום ספציפי זה. מכיוון שהיכרות עם התחום וניסיון מעשי, מקנים יכולות וכלים לבצע את המשימה הנדרשת על הצד הטוב ביותר.

משרד עורכי דין אורי לונטר מציע את שירותיו בתחום זה של עריכת דין בפרויקטים ומיזמים של התחדשות בניה ותמ"א 38. אצלנו תקבלו שירות מקצועי על ידי עורכי דין בעלי וותק רב וניסיון עשיר. אצלנו מקפידים על סטנדרטים מקצועיים גבוהים. עובדה שמבטיחה לכל לקוח ליווי משפטי מקצועי, זמין, אנושי ויעיל.

מבררים על עורך דין לתמ"א 38? צרו עמנו קשר!